onsdag 8 februari 2012

Hästsemester - och för första gången på veckor över -10! Timing! På morgonen fick hästarna gå över i skogen eftersom de inte lämnar höbalen över huvud taget, stenhårt och buckligt i hagen tycker ingen är kul! I skogen rör de faktiskt på sig självmant  - Tigge och Menja hänger på heltid just nu ;)
Sen for jag iväg till Hööks och hittade en fin grimma och ett fint schabrak till Tigge fast jag egentligen bara skulle ha blindbrodd och krokar. Jag hejdade mig inköp eftersom Tigge har (hade) en fin grimma hemma men konstigt nog lyckades han dra sönder karbinhaken  just idag när han skulle försöka snugga till sig lite extra korn och fastnade i boxdörren, nu fick jag en helt ok anledning att köpa den nya fina trots allt ;) blå eller brun det är frågan...




Efter några dagars "nyaridvägarletande" tog vi bästa motionsrundan och Tigge gav järnet, vi var väl inte helt överens om farten men kom snabbt på samma tankar iaf - han ville bara så gärna tillbaka till Menja och Sören som kom skrittande efter oss, Sörens ägarinna hälsade på honom idag och de tog en tur, när vi väl mötts blev det "skrölt" hela vägen hem - Tigge och Menja tävlar om vem som kan ta sig fram fortast utan att vare sig tölta, trava eller galoppera - de dröp av svett båda 2 när vi kom tillbaka och fick stå inne en stund för att torka! Imorgon blir det tömkörning i ridhuset som omväxling, blir nog skönt för herrn som troligen har träningsvärk imorgon ;) På söndag morgon kommer hästmassören för provmassage, hoppas det funkar bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar